Kolding kommune vil reducere fejl og styrke indsatsen over for kommunens ældre borgere

Sekoia og KMD vinder udbud om en borgernær digital plejeløsning i Kolding Kommune

  • Aftalen træder i kraft 1. marts 2020 og har en løbetid på 36 måneder
  • Kolding Kommune vil installere iPads i samtlige borgeres lejligheder
  • Personalet kan registrere medicin og andre plejeydelser via deres iPads

[KOLDING KOMMUNE] Det er helt og aldeles hverdag i Kolding, at man anvender digitale løsninger til at støtte den faglige indsats på kommunens plejecentre. Samarbejdet med KMD og Sekoia skal styrke denne indsats og sikre et fortsat højt plejeniveau. For eksempel bliver udleveringen af medicin endnu sikrere, idet man kan dokumentere udleveringen af medicinen i selve plejesituationen. Borgerens medicinkort bliver automatisk hentet i det ene system, og personalet får det vist ude hos borgere i det andet system. Derved sikrer man, at hver enkelt borger får den rette medicin på det rette tidspunkt. Samtidig registreres det automatisk, at medicinen faktisk er blevet udleveret, så den heller ikke kan blive forsøgt givet to gange.

”Vi arbejder ud fra borgerens centrum på alle vores plejehjem i Kolding Kommune. Det betyder, at borgeren skal inddrages mere og have større medbestemmelse. Derved bliver den tid, vi har til rådighed, som plejepersonale så borgernær som mulig. Med Sekoia i hånden skaber vi nærvær ved at dokumentation sker sammen med og tæt på borgeren.” – Gitte Meyer Larsen, Chef for Kolding Kommunes plejehjem

"Sekoia er et intuitivt planlægningsværktøj, som er let at navigere i. Personalet har altid et godt overblik over borgerens behov. Det øger trygheden i opgaveløsningen."
Gitte Meyer Larsen, Chef for Kolding Kommunes plejehjem

7 års erfaringer på Bertram Knudsens Have

Siden 2013 har Bertram Knudsens Have plejecenter i centrum af Kolding været digitale helt ude ved borgerne. Før var gule post-it notes, døgnrytmerapporter og aktivitetskalendere noget, der blev opdateret på papir. Bunkevis af papirer. Det var svært at danne sig et overblik og finde den information, man havde brug for. Det er ændret nu, og personalet har betydeligt mere tid i hverdagen, som b.la. bruges sammen med borgerne.

I samarbejde med KMDs journalsystem KMD Nexus og Sekoia er personalet på Bertram Knudsens Have, og to af kommunens andre plejecentre, i stand til levere pleje bedre fordi de ikke skal søge tilbage til kontoret for at finde den rette information eller dokumentere. Gitte Meyer Larsen uddyber:

"Sekoia er et intuitivt planlægningsværktøj, som er let at navigere i. Personalet har altid et godt overblik over borgerens behov. Det øger trygheden i opgaveløsningen, minimerer risikoen for fejl og frigiver tid, som kan bruges til at være endnu mere nysgerrig på borgerens centrum.”

Sekoia på Bertram Knudsens Have i Kolding
Læs mere om Bertram Knudsens Haves erfaringer med Sekoia fra de sidste 7 år.
27.02.2020   |   Andet,
Sekoia lancerer nye tiltag
i kampen mod COVID-19

Der er ekstremt pres på plejesektoren i disse dage. Sygefraværet stiger fra dag til dag. Akutte nød-jobbanker oprettes, og nogle kommuner sender administrative medarbejdere til at hjælpe i plejen.

31.03.2020   |   LÆS MERE
Sådan arbejder du
med VUM i Sekoia

Sekoia understøtter en arbejdsgang ud fra Voksenudredningsmetoden (VUM). Læs med her og find ud af hvordan.

27.02.2020   |   LÆS MERE
6 skridt din organisation gennemgår,
når du skal digitalisere

I omsorgssektoren anser mange det for en svært overkommelig opgave at sende nye værktøjer ud i medarbejderes hænder – især hvis værktøjet er digitalt og fordrer en fundamental ændring af arbejdsgange. Så hvordan garderer man sig bedst muligt mod en IT-katastrofe? Læs vores bedste råd her.

25.11.2019   |   LÆS MERE
Sekoia   /   Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V   /   kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911 Sekoia
Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911
Sekoia
Bredskifte Allé 5
8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk
Tlf. 7229 2911