Intet slår
en hjælpende hånd

Der er i disse dage berettiget fokus på fordelingen af budgetmidler på ældreområdet. Antal personale vs. antal borgere ser uheldigt dalende ud, og det udligner en ældremilliard ikke. Fra 1.3 for år tilbage til de 0.7 i dag. Nok tilbydes nye værktøjer og hjælpemidler, men det ændrer heller ikke på, at tilflytterne gradvis bliver dårligere og har et større plejebehov. Serviceniveauet og nærværet vil komme til at svinge, hvis ikke vi passer på. Og passer på hinanden.

Hvorfor de personlige planer
er tiden værd

Det kan være svært at træde ud af de mere generiske standarder, og vanens magt fylder en del, når der skal udarbejdes plejeplaner, døgnrytmeplaner og handleplaner. Det kan være tidskrævende at opbygge tilpassede, personlige vinkler for hver borger, men det er også her, man kan gøre en forskel med en omsorgsfuld indsats.

07.08.2018   |   LÆS MERE
3 måder at fremtidssikre
dokumentationsopgaven

De seneste ti år er der kommet mere fokus på personlig pleje, sundhedsfaglige opgaver, dokumentation og rehabilitering. I dag bruger medarbejderne mindre tid på socialt samvær med borgerne. Den situation kan påvirkes.

03.08.2018   |   LÆS MERE
Digitalisering kan understøtte
kommunens kvalitetssikring

Digitalisering spiller en større og større rolle, når det kommer til at kvalitetssikre landets plejecentre og botilbud. Med et kun gryende fælles fodslag, er banen kridtet op, men hvordan er spillereglerne?

30.07.2018   |   LÆS MERE
Sekoia   /   Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V   /   kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911 Sekoia
Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911
Sekoia
Bredskifte Allé 5
8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk
Tlf. 7229 2911