Farvel til papiret! Go-Live på Odinsgård

Haderslev Kommune har besluttet at implementere Sekoia på to bosteder. Et af dem var bostedet Odinsgård i Vojens. Vi har beskrevet, hvad der helt konkret foregår skridt for skridt, når bostedet skulle sige farvel til mange af deres papirlister og goddag til en mere digital hverdag.

Tirsdag d. 21/3 2017, Odinsvej 186, 6500 Vojens

Det er en kold og skyfri morgen. Udenfor ligner det enhver anden dansk forårsmorgen, men inde på bostedet Odinsgård er det langt fra en almindelig morgen. Her er dagen, hvor de skal begynde at bruge Sekoia kommet.

Forud for denne dag har der været et 8 uger langt implementeringsforløb, hvor der både har været medarbejdertræning og blevet uddannet superbrugere. Der har været tæt kommunikation mellem ledere, superbrugere og Sekoias implementeringsteam under hele processen, ligesom leverancen af de skærme, som skal køre Sekoia på Odinsgård, er blevet koordineret. Forløbet kulminerer i en ”Go-Live Camp”, hvor vi over to dage sikrer, at teknikken fungerer – og ikke mindst at personalet er fortrolige med at arbejde med Sekoia. Det hele starter dagen før den officielle Go-Live dato:

Tirsdag d. 21/3

Formiddag, 11:00: Ankomst

Vi ankommer til Odinsgård, hvor Sekoia-skærmene bliver sat op og testet.

Eftermiddag/Aften, 16:00: Opsætning af skærme

Opsætningen af de 37 skærme er færdiggjort, og personalet kan så småt begynde at tyvstarte med Sekoia før den endelige Go-Live dagen efter. Sekoia er til stede for at sikre, at alle er fortrolige med det nye, og kan logge ind i systemet.

Aften/Nat, 22:15: Møde med nattevagten

Efter vi har sikret, at dagvagten er i stand til at logge ind på systemet og eventuelle spørgsmål er besvaret, møder vi nattevagten. De har heller ikke problemer med at bruge skærmene og lærer hurtigt systemet endnu bedre at kende.

22:50: Godnat

Dagen er ovre for Sekoia, og vi finder vores medbragte folde-ud madrasser frem og sover i bostedets fælleshus.

Implementering er ikke et quick fix
Vi har samlet en række råd, der hjælper til at forstå, hvordan gevinstrealisering og velfærdsteknologi hænger sammen.

Onsdag d. 22/3

Morgen, 06:40 – 08:00: Feedback fra nattevagten

Vi møder nattevagten og hører deres feedback fra brugen af Sekoia i løbet af natten. Efterfølgende møder morgenvagten ind, og der bliver sørget for, at alle er klar til at bruge skærmene.

Personalet begynder deres vagt, og de nye arbejdsgange med Sekoia som en integreret del af deres arbejdsdag. Vi er løbende tilstede for at svare på spørgsmål og yde support.

Formiddag, 11:00-13:00: Sekoia sikrer, at alt fungerer optimalt

Vi sikrer, at alt fast personale har en nøglebrik og log-in til Sekoia. Derudover bliver der lavet en vikar nøglebrik, så midlertidigt personale også kan benytte løsningen uden problemer.

Sekoia er afhængigt af en stabil internetforbindelse for at fungere optimalt, så vi hjælper også til med, at dette fungerer, som det skal.

Eftermiddag, 14:00: Opsamlingsmøde med lederne

Opsamlingsmøde med lederne. Agendaen for mødet er blandt andet at:

  • Lave en opsamling på forløbet og sikre at alt personale har adgang til Sekoia

  • Support og hvordan processen forløber bedst muligt

  • Vise støttedokumenter såsom en skriftlig vejledning til hvordan man opretter vikarer i Sekoia

  • Aftale tidspunkt for evalueringsmøde, der typisk foregår ca. 1 måned efter Go-Live

Eftermiddag, 15:30: Sidste runde på afdelingerne for at besvare eventuelle spørgsmål

Sekoia tager den sidste tur rundt på afdelingerne for at sikre, at skærmene virker, og personalet er trygge ved at bruge systemet.

Eftermiddag, 16:00: Afgang

Afgang fra Odinsgård

Hermed slutter to begivenhedsrige dage for os og Odinsgård. Det har været lange dage, hvor fokus har været på at klæde personalet på Odingården bedst muligt på, så de så hurtigt som muligt er i stand til at høste nogle af de gevinster, som Sekoia kan bidrage med. For at det er muligt, er det vigtigt at give personalet tid og plads til selv at øve og prøve sig vej frem, mens vi står til rådighed ved eventuelle spørgsmål.

Implementering for Sekoia handler ikke bare om at installere skærmene og introducere til arbejdet i Sekoia, men om at skabe en ny (og forhåbentligt!) forbedret arbejdsgang på bostedet, så personalet kan få mere tid til at yde pleje. Derfor er vi tilstede under implementeringen så længe, der er tvivl om brugen af skærmene. Først når alle er trygge ved at bruge systemet er implementeringen slut.

21.03.2017   |   Implementering, Digital,
Sekoia lancerer nye tiltag
i kampen mod COVID-19

Der er ekstremt pres på plejesektoren i disse dage. Sygefraværet stiger fra dag til dag. Akutte nød-jobbanker oprettes, og nogle kommuner sender administrative medarbejdere til at hjælpe i plejen.

31.03.2020   |   LÆS MERE
Kolding kommune vil reducere fejl
og styrke indsatsen over for kommunens ældre borgere

Sekoia og KMD Nexus vinder udbud om en borgernær digital plejeløsning i Kolding Kommune. Aftalen træder i kraft 1. marts 2020 og har en løbetid på 36 måneder. Kolding Kommune planlægger at installere iPads i samtlige borgeres lejligheder, hvor personalet blandt andet kan registrere medicin og andre plejeydelser via deres iPads.

27.02.2020   |   LÆS MERE
Sådan arbejder du
med VUM i Sekoia

Sekoia understøtter en arbejdsgang ud fra Voksenudredningsmetoden (VUM). Læs med her og find ud af hvordan.

27.02.2020   |   LÆS MERE
Sekoia   /   Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V   /   kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911 Sekoia
Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911
Sekoia
Bredskifte Allé 5
8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk
Tlf. 7229 2911