“Sekoia letter arbejdsgangen for både faste medarbejdere og vikarer, så vi undgår konflikter med borgerne”

Implementeringen af et digitalt værktøj betyder sikkerhed i opgaveløsningen. Personalet har nu lettere ved at bidrage og støtte borgerne. Selv som vikar!

I Haderslev kommune arbejder man ud fra en præmis om at skabe de bedst mulige arbejdsbetingelser for personalet på kommunens bosteder. Det kræver støtte af moderne arbejdsredskaber, men giver til gengæld ro og overblik, som er guld værd for borgerne.

 

Bostederne i Haderslev

Mindre prosa og færre gule sedler

En afgørende forskel fra tidligere er, at personalet nu har en samlet vidensdeling, så alle kan løse deres opgaver på den mest hensigtsmæssige måde. Det skyldes blandt andet de beskrivelser og vejledninger, som er tilgængelige ude ved borgeren – i situationen – frem for ”gemt væk” på kontoret eller i ringbind.

”En seddel er ikke en pind værd, når man skal dokumentere,” fortæller Dorthe Barsballe Petersen, som er leder for Bostedet Vilstrupvej.  ”Vi har reduceret mængden af tekst, vi skriver, og forbruget af små sedler, fordi det hele nu er i Opgave-appen. Kollegerne bruger ikke længere den der ”husk lige” og vores klare bevis for det er, at der bliver begået færre utilsigtede fejl”.

”Vi bliver bestilt til at udføre en faglig opgave og her er Sekoia et godt redskab for os”, fortæller Karl Kristian Hagen Schwartz, der er Afdelingsleder for Handicap i Haderslev kommune. ”Man skal bare huske, at systemet kun er så godt, som vi gør det til, i kraft af det, vi lægger ind i det”. Lederne får med andre ord et kraftfuldt værktøj i hænderne, men skal samtidig vide, hvad de vil med det. Og hvorfor.

 

God deal med KMD Nexus og Abena

For brugerne af både KMD Nexus og Sekoia er der lavet klare aftaler om, hvad man skal dokumentere og hvor. Alle ved, hvad der hører til hvor, og bliver man en smule i tvivl, kan man altid spørge.

”Det handler om at skabe de rette betingelser, så man som medarbejder bliver understøttet af de rette værktøjer i de respektive situationer, man står i,” konkluderer Dorthe Barsballe Petersen.

Et andet konkret eksempel, som vinder stor ros, er bestilling af varer direkte fra Sekoia. Den slags effektiviseringer er populære hos personalet, fordi de flytter tid væk fra ellers tidskrævende opgaver:

”Det er en voldsom succes, da det klikmæssigt er nemt og tilgængeligt, hvor man tidligere skulle ind på forskellige hjemmesider eller sende et brev eller en fax,” fortæller Rita Solveig Elsborg, som er bostedsleder på Odinsgård.

Læs mere om casen i Jydske Vestkysten

"Vi bliver bestilt til at udføre en faglig opgave og her er Sekoia et godt redskab for os"

Afdelingsleder for Handicap, Karl Kristian Hagen Schwartz, Haderslev Kommune

Haderslev case facts

  • Haderslev kommune er digitale til fingerspidserne på fire bosteder
  • Vikarforbruget er skåret kraftigt ind efter implementeringen af Sekoia
  • Fagligheden har lettere ved at komme i højsædet
Sekoia   /   Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V   /   kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911 Sekoia
Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911
Sekoia
Bredskifte Allé 5
8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk
Tlf. 7229 2911