Cases med Sekoia

Frösunda Omsorg:
Her bestemmer kunden

Frösunda Omsorg er en værdidreven virksomhed. Det betyder, at personalet arbejder ud fra samme værdisæt. Dybest set drejer det sig om at skabe den største værdi for borgerne, som her kaldes for kunder. Det er jo dem, der betaler. Den kongstanke har de kaldt for Frösunda-idéen.

Meta Mariehjemmet:
Meta Marie vil kunne se sig selv i spejlet

Meta Mariehjemmet er et friplejehjem i Gadbjerg ved Vejle. Dem der bor her, er ældre mennesker med omsorgs- og plejebehov, som ønsker en god og tryg alderdom. Stier kringler sig rundt om boligerne og hele bebyggelsen, så også gangbesværede kan færdes i kørestol eller med rollator. Der er hyggekroge, bænke og udendørsaktiviteter året rundt.

Haderslev: Digital vikar
skaber bundlinjeeffekt

I Haderslev kommune arbejder man ud fra en præmis om at skabe de bedst mulige arbejdsbetingelser for personalet på kommunens bosteder. Det kræver støtte af moderne arbejdsredskaber, men giver til gengæld ro og overblik, som er guld værd for borgerne.

Landsbyen Sølund: Handleplanen
som en del af hverdagen

Hos Landsbyen Sølund ønskede man en mere systematisk tilgang til de daglige opgaver, og en tæt koordination af de pædagogiske og sundhedsfaglige opgaver. Ved implementering af Sekoia i beboernes lejligheder og i fællesarealerne, har personalet nu altid opgaverne lige ved hånden. Det har givet bedre overblik og struktur for alle medarbejderne.

Holstebro: Rød tråd
med VUM i dokumentationen

Hvordan undgår man, at dokumentation bliver en sur pligt? Man gør den til en naturlig del af dagligdagen med borgerne, lyder svaret fra Holstebro, hvor VUM er det sprog, man taler.

Louise Mariehjemmet:
Delagtighed i trygge rammer

I Brønshøj har Louise Mariehjemmet i mere end et år arbejdet digitalt med at skabe fokus på borgernes individuelle behov og livskvalitet. Og den digitale dimension giver muligheder, som man ikke før havde.

Burlöv: Et planlægningsværktøj
der giver overblik

Der er to ting som projektleder Ninette Hansson fokuserer på, når hun skal forklare hvorfor kommunen har digitaliseret planlægningen af plejeindsatsen. Det første er rekrutteringen af nyt personale på de kommunale plejecentre og bosteder. Det andet er plejepersonalets oplevelse af en hverdag med for mange kontortimer og administrationsarbejde.

Brønderslev: Ensartet opgaveløsning
sikrer kvaliteten og oplevelsen

Medarbejderne på bostederne i Brønderslev måtte frem og tilbage til kontoret for at registrere, dokumentere og finde data om borgeren. Med mange papirlapper og skemaer havde de svært ved at finde den rette information og få dokumenteret det nødvendige. Sådan er det ikke længere.

Kolding: Fra gule sedler
til overblik og nærvær

Huskesedler, arbejdsbeskrivelser, døgnrytmerapporter og aktivitetskalendere er et udpluk af de værktøjer, personalet på plejecenteret Bertram Knudsens Have i Kolding har erstattet med Sekoia. De er gået fra en hverdag, hvor man skulle gennem stakkevis af papirer for at finde den nødvendige information, til en digital hverdag med information lige ved hånden.

Sekoia   /   Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V   /   kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911 Sekoia
Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911
Sekoia
Bredskifte Allé 5
8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk
Tlf. 7229 2911